Veel gestelde vragen (NL) - english below

 

 

– Wat zijn de verzendkosten binnen Nederland?
 
Past het pakket door de brievenbus dan betaal je € 4,50. 
De verzendkosten voor een pakket tot 10 kg zijn € 5,95
.
Komt je bestelling boven de 150 euro, dan betaal je binnen Nederland geen verzendkosten. Orders vanuit Belgie hebben geen verzendkosten boven de € 250

 

- Waar kan ik met een vraag terecht? 

Je kunt een vraag stellen via het contactformulier op de contactpagina of een e-mail sturen naar: info@imrebergmann.nl. We streven ernaar om je vraag  binnen 1-2 werkdagen te beantwoorden.

 

- Hoe kan ik mijn keramische product het beste behandelen? 

Een uitgebreide gebruiksaanwijzing vind je op de pagina gebruiksadvies.  

  

- Is er BTW verschuldigd over de producten? 

Op grond van de kleineondernemersregeling (artikel 25 van de Wet op de omzetbelasting) brengen wij geen omzetbelasting in rekening. 

 

– Welke betaalmogelijkheden zijn er via de website?
 

Je kunt op verschillende manieren betalen in de webshop.  

- IDEAL

- Creditcard

- Bancontact / Mister Cash

- PayPal

- Sofort banking

- Betaling vooraf (Je kan het verschuldigde bedrag overmaken naar NL58KNAB0209810734 t.a.v.: iDesign. BIC/Swift code Knab bank:KNABNL2H) 

Cadeaubon (aangeschaft via deze webshop) 

 

Je kunt er ook voor kiezen om het product op te halen bij de studio in Weesp, waardoor je geen verzendkosten betaalt. Als je een product ophaalt bij de studio, is dit altijd op afspraak. 

  

– Moet ik douaneheffingen en belastingen betalen als mijn bestelling naar een adres buiten de EU wordt verzonden?
Op internationale zendingen (buiten de EU) kunnen invoerrechten, belastingen en douanekosten van toepassing zijn. Deze worden geheven wanneer het pakket het land van bestemming bereikt en vallen onder de verantwoordelijkheid van de ontvanger. Deze kosten zijn niet in de prijs inbegrepen.

  

– Wat is de levertijd van producten?
Er wordt twee keer per week verzonden, doorgaans op dinsdag (maandag verpakt) en op vrijdag (donderdag verpakt). 

 

– Wat als ik niet thuis ben op het moment van de levering?
 
Zowel PostNL, DHL als DPD zullen je pakket proberen bij je buren aan te bieden, mocht dit niet lukken dan zal de bezorgdienst doorgaans het pakket de eerstvolgende werkdag opnieuw aanbieden. De bezorgdienst zal je per mail hiervan op de hoogte houden. 

 

– Kan ik mijn bestelde producten ook afhalen op het atelier?
Ja, dat kan op afspraak. Wil je je bestelling komen afhalen, vermeld dit dan bij het plaatsen van je  bestelling en kies voor de optie 'afhalen' bij het betalen. Er worden dan geen verzendkosten in rekening gebracht. Wacht tot je van ons een bevestiging hebt dat de producten ook daadwerkelijk voor je klaar staan. Daarna zal er in overleg een afspraak gemaakt worden, doorgaans per e-mail dus zorg dat je je e-mail adres ook opgeeft bij de bestelling!

  

– Hoe verpakken jullie mijn bestelling?
 
De producten worden zorgvuldig ingepakt zodat deze niet beschadigen bij de verzending. Omdat ik zo duurzaam mogelijk wil werken, recycle ik het meeste van mijn verpakkingsmateriaal zoals dozen, bubbeljes plastic en papier.

  

- Mijn product is beschadigd tijdens het transport, wat moet ik doen?

Wanneer een product beschadigd is tijdens het transport, meld dit dan zo spoedig mogelijk per e-mail maar in ieder geval binnen 48 uur  na ontvangst van het pakket zodat ik een claim kan indienen bij het vervoersbedrijf.  

Maak bij schade een foto van het beschadigde product, tezamen met de doos en verpakkingsmateriaal en stuur deze foto's mee in de mail naar info@imrebergmann.nl. Bewaar het product en de doos inclusief het verpakkingsmateriaal, er kan namelijk om meer foto's worden gevraagd door de vervoerder. 

Let op! Wanneer een melding van schade pas na twee dagen (of later) binnenkomt kunnen we geen geld meer teruggeven of een vervangend product toesturen aangezien de claimperiode bij de vervoerder dan inmiddels verstreken is. Meld de schade dus op tijd!  

  

- Het product dat ik heb besteld, wijkt iets af van de foto op de website 

Er staan altijd duidelijke foto's van de producten op de website. Maar deze zijn alleen ter referentie en het is mogelijk dat er (kleine) verschillen zijn met het product dat je koopt, hetzij in vorm, grootte of kleur. Dit komt omdat je een handgemaakt product koopt dat uniek en enig in zijn soort is. Deze individuele kenmerken maken deel uit van het handwerkproces en maken het artikel uniek en een niet-massaproduct. 

 

– Het product dat ik wil bestellen is niet op voorraad

Omdat alle items die in de webshop worden verkocht handgemaakt zijn, en keramiek een tijdrovend productieproces heeft, kan het voorkomen dat een product tijdelijk niet op voorraad is. Wil je weten of een product binnenkort weer op voorraad komt, stuur dan een e-mail via info@imrebergmann.nl, op deze manier kunnen wij je specifieker informeren over bepaalde levertijden.

 

– Mijn vraag staat er niet bij

Heb je een andere vraag? Stuur dan een e-mail via info@imrebergmann.nl

 

– Ik heb een klacht, wat kan ik doen?
Neem in geval van een klacht contact met ons op (via e-mail). Beschrijf duidelijk je klacht en we doen onze uiterste best om je naar alle tevredenheid te helpen. Voor een snelle en correcte afhandeling van je klacht, vragen wij je vriendelijk om de onderstaande gegevens te vermelden in de mail.

  • het bestelnummer. Dit nummer vind je in de bevestigingsmail die je bij je bestelling hebt ontvangen.
  • je naam, adres, woonplaats, telefoonnummer en het bestelde product dat het betreft.
  • een omschrijving van je klacht.

Als je klacht is ontvangen, ontvang je binnen 8 werkdagen na de ontvangstbevestiging telefonisch of via de e-mail een inhoudelijke reactie. Vind je dat je klacht niet naar behoren is behandeld, dan kun je contact opnemen met de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). 

Je kunt je klacht ook aanmelden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit is een platform dat door de EU is opgezet voor alle consumenten binnen heel Europa.


FAQ (English) 

 

- I have a question, where do I go? 

You can ask your question by filling in the contact form on the contactpage. Or you can send an e-mail to: info@imrebergmann.nl

 

- Domestic shipping costs within the Netherlands 

Shipping costs within the Netherlands are € 4,50 (letterbox enveloppe). Shipping fee for a parcel < 10 kg is € 5,95
. Orders over € 150 have free shipping in the Netherlands. Orders from Belgium over € 250 have free shipping.    

International shipping costs are calculated when you enter your address and country during the ordering proces and you can also find some international shipping rates at the bottom of the page under the link 'Payment & Delivery information'.  

 

To which countries do you ship / international shipping costs

We ship worldwide and to almost every country in the world. Shipping costs will be calculated when you enter your address and country. More information can also be found at the bottom of the page, under the link 'Payment & Delivery information'. If you want to order and your country doesn't apply for shipping, please contact me.

 

- Do I have to pay taxes or customs duties for my order when ordering outside of the EU? 

For deliveries abroad, outside of the EU, customs duties, taxes and other costs may apply and are not included. These additional costs are the responsibility of the recipient.  

 

- How do I care  for my handmade ceramic pieces?

You can find care instructions here.

 

- How much VAT do I pay?

According to the small business scheme (article 25 of the Law of Value Added Taxes) we don't charge VAT to our customers. 

 

- How can I pay for my order? 

In my webshop I offer the following payment options:

- IDEAL

- Creditcard

- Bancontact / Mister Cash

- PayPal

- Sofort banking

- Payment in advance (You can transfer the due amount to NL58KNAB0209810734 attn to: iDesign. BIC/Swift code Knab bank:KNABNL2H) or request an IDEAL link when you're ordering

- Gift card (purchased in this webshop)

 

You can also choose to pick up the product at the studio in Weesp, which means you do not pay shipping costs. When picking up a product at the studio, this is always by appointment. 

 

- What is the delivery time of my order? 

We ship twice a week. Usually on Tuesday (packed on Monday) and Friday (packed on Thursday). International orders, outside the EU might take up to 4-5  business days to ship out. 

 

- What if I'm not home to receive my parcel? 

All the carriers such as PostNL, DHL or DPD will try to deliver the parcel at your neighbors or otherwise try to deliver your parcel again the next business day. They will keep you informed about your parcel through e-mail. 

 

- Can I also collect my products at the studio? 

Yes, you can do this by making an appointment. Please inform us that you want to pick up when ordering online, by choosing the option 'afhalen' (= pick up) at checkout. When you receive your confirmation that your products are ready for you, we will make an appointment through e-mail. So be sure to list your correct e-mail address upon ordering. 

 

- What packaging do you use? 

The ordered products will always be wrapped carefully so they will not damage in the mail. As I want to be environmentally conscious I also recycle most of my packaging material such as boxes, bubble wrap, plastic and (wrapping)paper.  

 

- My product was damaged upon arrival, what is your policy? 

Damaged goods must be reported within 48 hours of arrival for a refund to be issued. If a product is damaged in transit, please report this by e-mail as soon as possible but in any case within 48 hours of receiving the package so that I can submit a claim with the transport company.

Please send photos of the damaged product and its packaging and the dispatch box to info@imrebergmann.nl along with your report. Keep the product and the dispatch box including the packaging material, as the carrier may ask for additional photos. Unfortunately damages outside the 48 hours limit can not be refunded as the insurance claims with the carrier is time sensitive. So report the damage in time!  

 

- The product I ordered is somewhat different from the picture on the website 

There will always be clear pictures of the products on the website. But these are just for reference and it is possible that there are (minor) differences with the product that you are buying, either in shape, size or colour. This is because you are purchasing a hand made product which is unique and one of a kind. These individual traits are part of the handcrafted process and make the item distinct and not mass-produced. 

 

- The product that I want to order is out of stock

Because all items in this webshop are handmade, and the ceramic process is a slow production process, it might be the case that an item is out of stock. If you would like to know when a product will be available again, please send us an e-mail: info@imrebergmann.nl. 

 

- My question is not listed

Do you have a different question? Then send an email to info@imrebergmann.nl

 

- I have a complaint, what can I do?

In case you have a complaint please contact us (through e-mail). Clearly explain your complaint and we will do our utmost to help you to your satisfaction. To ensure a swift and adequate handling we ask you to specify the following in your mail: 

  •  the ordernumber. You can find this number in the confirmation e-mail that you received with your order. 
  • your name, address, postal code and city, telephone number and the product you ordered. 
  • a description of your complaint.

When we receive your complaint, within 8 business days you will get a phone call or e-mail from us with a response/solution. If you think your complaint is not handled properly, you can contact the Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl).

You can also go to the ODR platform of the European Commission. This is a platform especially for all consumers within the EU.  


Let's keep in touch